معرفی بازاریابی چابک یا Agile Marketing

بازاریابی چابک یا agile marketing چیست؟

بازاریابی چابک روشی است که به شما کمک می کند تا برای انجام وظایف کاری و پروژه های شرکت بتوانید عملکرد سریعتر و متمرکزتری داشته باشید و از سلسله مراتب طولانی و فرسایشی جلوگیری کنید.با این شیوه پروژه های ارزشمند تری تعریف می شوند و موعد تحویل کار سریعتر خواهد بود.همچنین با گروه بندی موضوعات و افراد هر گروه می توان با انعطاف و سرعت بیشتری موضوعات را پیگیری نمود.

مزایای این نوع بازاریابی چیست؟

  • سرعت بالای این روش به شما کمک می کند تا خودتان را با تغییرات لحظه ای بازار هماهنگ کنید و با اتفاقات و حوادث تاثیر گذار در بازار پیش بروید و بتوانید به سرعت به نیازها پاسخ دهید.در صورتی که اگر بخواهید به شیوه سنتی عمل کنید، زمانی که صرف شناسایی موضوع و ارائه راهکار و اجرای آن خواهید کرد بسیار طولانی خواهد بود و در طی همین زمان ممکن است نیازها تغییر کرده باشند و اولویت های متفاوتی جایگزین شده باشند.
  • گروه بندی افراد برای اجرای وظایف مختلف به شما تمرکز بیشتری برای اجرای پروژه خواهد داد.همچنین وقتی افراد در گروه های مشخص با وظایف معینی قرار می گیرند، از سردرگمی نجات پیدا می کنند و زمان خود را برای انجام وظیفه مشخصی صرف خواهند کرد که از قبل برایشان تعریف شده است.
  • در این روش شما با تمام انرژی به سوی انجام فعالیت های معین شده پیش خواهید رفت و به دلیل سرعت بالای انجام کار امکان آزمون و خطای بیشتری خواهید داشت و از امور از حالت تئوری به عملی تغییر شکل خواهند داد.به همین دلیل عملکرد مفیدتری خواهید داشت.

نحوه اجرای بازاریابی چابک چگونه است؟

به عنوان مثال برای انجام یک پروژه توسعه نرم افزار اینگونه عمل می کنیم.

در ابتدا تیم ها مشخص می شوند و هر تیم یک فهرست از نیازها و خواسته هایی که از این پروژه انتظار می رود را آماده می کنند.این فهرست ها “یوزر استوری” نام دارد.

سپس از روش “اسکرام” استفاده می شود.که در واقع یک فرد (اسکرام مستر) این لیست ها و خواسته ها را به اجزای کوچک تر و قابل انجام تقسیم می کند و هر تیم مسئول اجرای بخش مشخص شده می باشد.

در ادامه “اسپرینت” مشخص می شود که به معنای دوره ی زمانی مورد نیاز برای انجام وظایف مشخص شده می باشد.

برای بررسی پیشرفت هر بخش از پروژه از “بک لاگ” استفاده می کنیم.بررسی اینکه یوزر استوری ها در اسپرینت های مشخص شده چه پیشرفتی داشته اند و مشکلات و موانع بر سر راه آن ها چیست؟بک لاگ به صورت دوره‌ای روزانه بررسی می شود.

در ادامه مراحل پیشرفت هر امر را مرحله به مشخص می کنیم که هر کاری در چه مرحله ای قرار دارد.اینکه در دست بررسی است،در حال انجام و یا انجام شده است.

پس از انجام وظایف و ایجاد خروجی، از بازخوردها و نتایج کاربران جهت بررسی و توسعه مجدد پروژه استفاده می شود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

اسکرول به بالا
×

سلام!

برای راهنمایی و چت با کارشناسان پشتیبان در واتس اپ بر روی دکمه زیر کلیک نمایید.

× چگونه می‌توانم به شما کمک کنم؟